Winkelwagen
{{ cart.item.product.title }}
Aantal {{ cart.item.added }} € {{ formatPrice(cart.item.product.price * cart.item.added) }}

6 december 2021

Vanuit de fractie

Beste inwoners van Noord Beveland,

De begroting voor 2022 is positief en de SGP vindt het belangrijk dat de gemeentelijke lasten voor de inwoners dan ook niet stijgen. In tijden waar alles fors duurder wordt gaan wij volgend jaar de lasten niet laten stijgen.

Er zijn forse problemen op de woningmarkt, de woningprijzen stijgen in een abnormaal tempo en wonen gaat onbetaalbaar worden. Als SGP Noord Beveland willen wij ons blijven inzetten dat in elke kern van Noord Beveland gebouwd kan worden. Dat er aanbod is voor iedereen, voor elke portemonnee, jong of oud, koop of huur.  Daarnaast willen we flexibel in kunnen spelen op de behoeften en alternatieve woonwormen als Tiny houses faciliteren.

De SGP wil zich volgend jaar maar ook in de komende jaren zich volop inzetten om de ambities zoals deze in de Toekomstvisie zijn opgenomen te realiseren. We hebben een prachtig eiland waar het goed  werken, wonen en recreëren is en dat willen wij graag behouden en versterken. Initiatieven voor het versterken van de leefbaarheid willen wij ondersteunen.

De SGP wil dat voor de kernen Geersdijk en Kats een ‘Rondom plannen’ worden gemaakt waarin samen met inwoners, dorpsraad en ondernemers integraal de kansen voor de kern en omgeving worden aangepakt.

De Deltaweg (N256) is overbelast en de veiligheid is in het geding, elk ongeluk is er 1 teveel en een snelle aanpak is nodig.  Wat de SGP betreft gaat de voortgang ons echt te traag, de aanpak moet veel sneller.

Op het sociaal domein willen we graag goede service blijven bieden aan onze inwoners middels het sociaal  loket. De SGP vindt het belangrijk dat de gemeente inzet op preventie om de zorgvraag te verkleinen. Inefficiënties proberen zoveel mogelijk te voorkomen.

De SGP levert graag een actieve bijdrage aan energiebesparingen en het klimaatneutraal maken van Noord Beveland o.a. door verduurzaming van de woningvoorraad. De SGP is trots op de boeren en waar mogelijk en noodzakelijk zal zij deze sector helpen om een toekomstbestendige bedrijfsvoering in stand te houden

We hebben weer veel plannen voor de toekomst, maar hoe de toekomst ook zij, ons leven hier op aarde gaat voorbij. En dan geeft de Bijbel ons de weg aan hoe we behouden kunnen worden willen wij ook toekomst hebben na dit leven.  Wie in zijn Zoon de Heere Jezus Christus gelooft wacht pas echt een mooie Toekomst!

Namens de SGP fractie,

A. de Bruine