Winkelwagen
{{ cart.item.product.title }}
Aantal {{ cart.item.added }} € {{ formatPrice(cart.item.product.price * cart.item.added) }}

19 maart 2019

Jongerenraad Noord-Beveland

Ja, ook Noord-Beveland heeft een jongerenraad.

Een jongerenraad die al actief is sinds 2007.

Samen met de jongerenwerker die in dienst is van de gemeente, organiseren zij activiteiten voor de jeugd op Noord-Beveland.  Ook voorzien zij de gemeenteraad van advies over onderwerpen die een raakvlak met de jongeren hebben. Enkele voorbeelden zijn: Openbaar Vervoer en Toekomstvisie.

Laatst heeft de jongerenraad een enquête gehouden onder de jeugd van Noord-Beveland waarbij ze zich bijzonder hebben ingespannen om zoveel mogelijk jongeren te bereiken! De resultaten zijn besproken met het college en de gemeenteraadsleden, die vooraf een speeddate hadden met de jongeren. Een leuk en gezellig moment om elkaar op een ontspannen manier beter te leren kennen.

Ook bij de nog op te stellen toekomstvisie zal de jongerenraad nauw betrokken worden.

Als SGP zijn we zeer benieuwd naar de visie van de jeugd op Noord-Beveland. De jeugd heeft immers de toekomst… is een vaak gehoorde uitdrukking.

Dat ze daar oog voor hebben, blijkt uit het feit dat bij veel activiteiten die georganiseerd worden een stukje preventie gegeven wordt over o.a.: alcohol, drugs en media gebruik. Dit in veel samenwerking met Indigo.

Wat de SGP betreft mag hier de nadruk wel op liggen!  Een stukje bewustwording creëren bij de jeugd. Dat is toekomst voor Noord-Beveland!