Winkelwagen
{{ cart.item.product.title }}
Aantal {{ cart.item.added }} € {{ formatPrice(cart.item.product.price * cart.item.added) }}

Maak kennis met onze mensen!

In onderstaand artikel vindt u het vijfde deel van onze nieuwe serie. Deze keer is het de beurt aan Adrie van der Maas, nummer 1 op onze kandidatenlijst en wethouder. Benieuwd naar zijn verhaal en motivatie? Lees dan snel verder!

1. Kunt u iets over uzelf vertellen, wie u bent, waar u vandaan komt?
    Ik ben Adrie van der Maas. Inmiddels 56 jaar en samen met mijn zoon hebben we een fruitteeltbedrijf in Wissenkerke. Ook mag ik al weer een hele poos wethouder zijn namens onze partij in onze mooie gemeente.

2. Hoe zou u uzelf in het kort omschrijven?
    Gedreven, ondernemend, hou van uitdagingen en oplossingsgericht. Houd van humor, eerlijkheid, goede sfeer en collegiale omgang met wie ik werk. Ben tegelijkertijd wel eens te driftig en moet soms even wachten op anderen om ook naar hen te luisteren.

3. Waarom vindt u het belangrijk om u in te zetten voor de SGP?
    Omdat dit een partij is met een vast anker, de Bijbel, het Woord van God wat ons in deze onrustige wereld de weg wil wijzen voor ons zelf en hoe we ook met elkaar moeten omgaan. Een partij waar het ook wel eens fout gaat en haar vertegenwoordigers fouten maken en zeker niet volmaakt  zijn.

4. Op dit moment bent u wethouder voor de SGP, hoe is dat gegaan? Wanneer en hoe ging dat?
    Dat was in 2002 met een verkiezingsuitslag die vrij makkelijk leek om snel tot een coalitie te komen maar er tussen de grootste partijen weinig cohesie leek en er daarom toen aan ons ( veruit de kleinste partij destijds) gevraagd werd om onze verantwoordelijkheid te nemen wat we ook gedaan hebben.

5. Kunt u iets meer vertellen over de werkzaamheden als wethouder van de partij?
    Je bent wethouder namens je partij maar wel voor de hele gemeenschap. Je hoeft je afkomst niet achter je te laten, we hebben principes, maar je probeert wel in gezamenlijkheid tot beleid te komen.

6. Wat voor wethouder bent u voor de SGP?
    Ik mag al vanaf het begin de portefeuilles hebben die met ruimte en omgeving te maken hebben wat ik nog met veel vreugde doe. We proberen in evenwicht beleid op te stellen met ruimte voor ontwikkelen en beschermen. We zijn een grote gemeente waar nog best ontwikkelt kan worden, met name voor woningbouw. De natuurgebieden moeten we beschermen, onze mooie inlagen zijn een pareltje. We hebben hart voor onze boeren en ondernemers die het in deze tijd toch al zo moeilijk hebben. Ik ben wel een ondernemende wethouder met oog voor geode samenwerking.

7. Voor welke onderwerpen maakt u zich sterk binnen de SGP?
    Wat ik hierboven al schreef. We maken ons sterk voor woningbouw , waar het mogelijk is ook voor de mensen met een dunnere portemonnee. Dat is op dit moment met ongekend hoge bouwkosten een hele uitdaging. We zien de problemen waar de landbouw mee te maken heeft en binnen onze mogelijkheden die sector te helpen. We proberen ook waar dat mogelijk is onze ondernemers te helpen. Geen onnodige regeldruk, korte lijnen en oplossingsgericht. Met name stikstof legt veel (onnodige) beperkingen op.

8. Wat krijgt een kiezer voor een stem op uw partij?
    Daadkracht, betrouwbaar bestuur en veel ervaring, maar ook gewoon een mens zoals alle anderen, die elke dag fouten maakt. Die houd van korte lijntjes, makkelijk benaderbaar is en waar dat kan mee zoekt naar oplossingen en mogelijkheden. Groot netwerk en ook actief is in andere organisaties, zoals voorzitter van de RUD Zeeland, voorzitter versnellingsmarkt wonen in de Bevelanden en ook buiten de gemeente bestuurlijk actief is. We doen daarom graag een beroep nu op u om onze deze gemeente nog mooier te maken, leefbaarheid te bevorderen, ondernemers laat ondernemen, trots is op de boeren en staat voor zijn principes. Mag ik uw stem?